čtvrtek 15. února 2018

10 KNIŽNÍCH DNÍ - Den devátý: dva žánry

Dnes pro vás mám článek, kde se budu věnovat dvou svým oblíbeným žánrům. Asi není třeba to dál více rozvádět, takže vám hned představím své dva oblíbené žánry, které v poslední době hodně vyhledávám.
Fantasy
Žánr Fantasy se mě drží už asi do základky. Tehdy mi kamarádka ukázala knihu Stmívání od Stephanie Meyer. V té době ještě nebyly natočeny filmy a ten velký boom, přišel až asi o rok později. Tenkrát se mi kniha velmi líbila, dokonce jsem napsala dvě vlastní fanfikce. Od té doby je jeden z mých nejoblíbenějších žánrů. Hodně jsem fanatsy četla hlavně na střední. Tam jsem naprosto zbožňovala Anitu Blake, ale i jiné knihy. Měla jsem ráda knihy Tanjy Heitmann Zimní měsíc a Ranní červánky. Na základce jsem zase milovala Mediátora od Meg Cabot nebo Tetování krví: Lampáři. (Samozřejmě jsem četla i dívčí romány nebojte se) V poslední době mě docela nadchla kniha Čas čarodějnic. A co se mi vlastně na fantasy tak libí? Když nad tím přemýšlím, nedokážu to vyjádřit přesně. Řekla bych, že je to právě to tajemno, kterým jsou mýty obklopeny. To dobrodružství, když se snažíte zjistit, jak celý příběh dopadne. A ty nekonečné možnosti nadpřirozených bytostí. Ale Fantasy samozřejmě není jenom o nadpřirozených bytostech. Vždycky jsoupříběhy obestřené tajemstvím, které čtenář stránku po stránce odkrývá a to je řekla bych přesně to, co se mi na nich tolik líbí
Historické romány
Druhou kategorii jsou rozhodně historické romány. K historii jsem měla vždycky blízko. Jednu dobu jsem se dokonce chtěla stát archeoložkou. Takže asi chápete proč.  Mám ráda jak fikci, která se odehrává v jiných dobách, tak romány, kde vystupují historické postavy, například knihy o Marii Terezii nebo císařovně Sisi a podobně. Sama bych však asi v téhle době žít nechtěla. První knihu, která mě přivedla k historickým románům ,mi půjčila moje babička jmenovala se Žila jsem již před staletími. Ve své podstatě je to kniha, která vypraví o minulých životech, ale je tak dokonale napsaná, že mě totálně nadchla. A naprosto jsem pak historickým románům propadla díky knihám Elizabeth Peters. 

Samozřejmě mám ráda i jiné žánry. V podstatě mi je jedno jestli je to humoristický román, satyra, Young Adult, Fantasy, Scifi, detektivka nebo něco jiného. V poslední době jsem si hodně začala hledat motivační literaturu. Pro mě je vždycky přednější příběh. A hlavně aby mě bavila. 

A jaké knižní žánry preferujete vy? Je vám to jedno, nebo máte nějaké svoje oblíbené, které vyhledáváte? 


2 komentáře:

  1. Můj oblíbený žánr je též fantasy, ráda si přečtu i sci-fi. V odstatě všechno v žánru young adult. :D Ale snažím se sem tam si přečíst i něco z trochu jiného soudku. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super, taky mám ráda young adult :)

    OdpovědětVymazat

Oblíbené příspěvky