středa 27. prosince 2017

TRAVEL DIARY – MOJE ANGLICKÉ DOBRODRUŽSTVÍ: Po stopách Jane Austen do města, kde na vás dýchá 18. Století a antický Řím zároveň



Můj úplně první větší výlet byl do jedinečného města, které jsem vždycky toužila vidět a to z jednoho jediného důvodu- žila tu Jane Austen, moje asi nejoblíbenější autorka. Mnozí z vás už asi pochopili, že je řeč právě o Bath. A já jsem opravdu nadšená z toho, že jsem se zde mnoha jet podívat. 

Můj výlet do Bath začal už asi týden před samotným odjezdem. Začala jsem totiž plánovat, jak se do města dostaneme a rozhodně jsem nechtěla jet nepřipravena, takže jsem začala plánovat, co tady budeme dělat. Koupit levně jízdenky na vlak nebo autobus je asi celkově v Anglii docela zázrak, ale nakonec se mi podařilo najít jízdenku za docela dobrou cenu s National Express, což je zdejší dopravní společnost, která vyjíždí do celé Anglie (mimo jiné vás odveze za cca 11 liber na letiště). I přes dlouhé hledání a propadnutí beznaději, že to prostě vzdám a nikam se nepojede, jsem nakonec koupila lístky za cca 20 liber.  Což je dost dobré.  A pak nastala ta o něco příjemnější část plánování, co budeme dělat. Po procházení zastaralých youtube průvodcích a nebo guide, kteří odpovídali tomu co jsem hledala, jsem našla úžasné stránky (https://visitbath.co.uk/things-to-do) kde vám rozepíšou, co se dá v Bath dělat, když tam jedete jen na jeden den a dokonce to vypíšou po hodinách. Úžasná stránka, pokud plánujete cestu do Bath. Takže jízdenku mám, plán mám a teď už jen čekat na den odjezdu. 

Vyjížděli jsme poměrně brzy ráno (pro nás). Kolem deváté hodiny už jsme museli být na Victoria Coach, odkud nám to odjíždělo.  Autobus jsme našli velmi dobře a narazili jsme i na hodného pana řidiče, kterým nám poradil, že nás vyhodí na vlakovém nádraží, protože ze stanice kam jsme měli koupenou jízdenku to je hrozně daleko a na nádraží že nás taky vyzvedne. Byli jsme mu opravdu vděčni za tuto radu, protože jsme tak mohli ušetřit trochu času. Takže po skoro třech hodinách (cesta měla trvat jen dvě a půl, ale bohužel jsme se zdrželi v zácpě na kraji Londýna, jsme konečně dorazili na vysněné místo.

Bath je poměrně malé městečko, a pokud chcete vidět jen ty základní památky, bohatě vám stačí čtyři hodiny ve městě, tak jak jsme to měli my. Samozřejmě můžete přijet na déle a procházet se romantickými uličkami, zajít si do krásných parků nebo navštívit muzeum, které jsme my už bohužel nestihli. I tak však náš výlet stál za to a já jsem moc ráda, že jsme tady jeli, protože pro mě to byl srdcový zážitek. 

Naše první cesta z nádraží vedla kolem malinkatých obchůdků k Pulteney Bridge, což je starodávný most přes řeku protékající městem a společně s mostem v Benátkách tvoří nejkrásnější mosty světa. My jsme ho obdivovali z krásných rozkvetlých Parade Gardens. Poté jsme prošli přes most a nahlíželi do výloh, a jelikož jsme měli hlad, hledali jsme nějakou restauraci, kde se dalo najíst. Nakonec jsme neodolali jednomu typicky anglickému pubu a dali si fish and chips.  Moje asi nejlepší jídlo, které jsem tady měla. Na talíři před námi přistál obří kus ryby a na to, že jsem až do nedávna ryby nejedla, jsem si moc pochutnala. 

Nasyceni vynikajícím obědem, jsme vyrazili k další destinaci, kterou byly Roman Bath. Tahle návštěva pro mě byla asi jedna z nejvytouženějších a naprosto předčila moje očekávání a jsem moc ráda, že jsem sem jela právě s přítelem, protože jsem si to moc užila. Strávili jsme tady asi skoro dvě hodiny. Po zaplacení vstupného (ps: v celém areálu můžete fotit) nás opět vybavili audio guide a pak už hurá do útrob nejstarší části města postavenou Římany. Celá stavba vám bere dech a několikrát jsem si říkala, že je naprosto neuvěřitelné, jak je to celé promyšlené. Roman Bath je jednou z těch památek, které prostě musíte vidět, když už jste v Bath. Rozhodně si to nenechte ujít. Připadala jsem si jako Alenka v říši divů, a obdivovala každou věc se zájmem. Procházela jsem místnostmi s neuvěřitelnou úctou ke všemu a všem, kdo se na tomto monumentálním díle podíleli. 

V průvodci psali, že bychom měli stihnout ještě Bath Abbey, ale bohužel už nás začal tlačit čas a upřímně? Už jsme byli docela utahaní, takže jsme se vydali hledat kavárnu, kde bychom si dali kávu. Básnila jsem o tom skoro celý den. Nakonec jsme si jen koupili v Costa Coffee to go. A Costa jako taková mě hrozně klamala. Prostě na můj oblíbený Starbucks nemá. Ale byla to jedna z mála kaváren, které jsme našli, pokud jsme nechtěli jít do Nera (to je další velký kávový řetězec, na kterým jsem v Anglii narazila). Dopili jsme si svojí kávu a pak spokojeni a hlavně unaveni jsme se vydali domů.

V Bath se toho dá dělat mnohem vice, než jsme toho stihli my. A na stránkách (odkaz najdete výše) se dá najít mnoho zajímavých tipů, co ještě podniknout. Bath je město nejen turistickým a historickým. Najdete zde mnoho muzeí a krásných parků, kam chodit na procházky. Ale také kulturním a někdo, kdo zbožňuje nákupy, si zde také přijde na své. Prostě je destinací, které uspokojí snad každého a nikdo nepřijde zkrátka.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky