úterý 6. června 2017

TRAVEL DIARY – MOJE ANGLICKÉ DOBRODRUŽSTVÍ: Podél řeky k Tower Bridge a na nejlepší market v Londýně.



Tower Bridge je další z ikon Londýna, kterou si nemůžete nechat ujít. Tuto dominantu zná každé dítě. A ani my jsme si ji nemohli nechat ujít. Náš plán na pátek byl, po celodenním výletu v Bath, odpočívat. Původně jsme se chtěli jen procházet kolem řeky a kouknout se na Tower Bridge, ale nakonec jsme zavítali na úžasný market. To nejlepší na Londýně je, že vždycky neplánovaně objevíte něco nového, co skutečně stojí za to. 


Cesta kolem řeky k Tower Bridge je krásná. Můžete si udělat procházku už od Westminter Bridge až k této nádheře a po cestě potkáte mnoho dalších památek. Například Globe, nebo London eye. My jsme ale dojeli autobusem na London Bridge a odtud jsme se vydali pomalinku k padacímu mostu s nejslavnějším jménem na světe.  Procházka kolem řeky je skutečně velmi impozantní a myslím si, že na jaře a v létě to tu bude velice příjemné. Jen tak se potulovat podél břehu pod všemi mosty, které křižují řeku. Po strávení značné chvíle nepostradatelným focením, jsme se rozhodli jít se podívat dovnitř. Součástí prohlídky Tower Bridge je nejen most samotný, ale také strojovna. Můžete se podívat na to, jakým způsobem a za pomocí jakých mechanismů se most zvedal kdysi.  Opravdu to bylo dobře utracených devět liber. Myslím, že je to skvělý zážitek pro každého, i pro ty co se bojí výšek, procházet po prvním železném mostě té doby a vědět, že pod vámi jezdí auta a lodě. 

Výtahem Vás vyvezou až nahoru do věže, kde shlédnete krátké video o tom, jak se plánovalo postavení mostu a proč se rozhodli postavit první padací most v Londýně, který by zlepšil už tehdy docela rušnou londýnskou dopravu obou břehů. Potom se před spojovací lávku vydáte do druhé věže. Tato cesta mě stála mnoho sil. Mám totiž strach z výšek a vy se procházíte v poměrně velké výšce. Aby toho nebylo málo, je část lávky prosklená, takže vidíte dění pod vámi. Přežila jsem to a dokonce za podpory přítele, jsem se prošla i po skleněné části a nechala se vyfotit, jak sedím na mostě, a pode mnou jezdí auta. V druhé věži jsme se pak podívali na další video o tom, jak se samotný most stavěl. Tahle upoutávka byla pro mě zajímavější. Přišlo mi super sledovat, jak postupně pokračovaly práce. A jak to tehdy dělali.  Ale obě videoukázky stály opravdu za to a byly velice poučné. Po zhlédnutí strojovny, která už pro mě byla trochu nudná, protože tohle mi prostě nic neříká, ale když jsme to měli zaplaceno tak proč ne, jsme se vydali na druhý břeh a procházeli se kolem Toweru. Dovnitř se nám po všech našich zážitcích nechtělo, a dnešek je přece jen v relaxačním duchu, takže jsme jen obdivovali tento monumentální hrad z venku. Celou cestu jsem si říkala, jaké to asi muselo být na takovém hradě žít a co všechno se tam asi odehrávalo.  I když v tomhle hradě příliš šlechticů nežilo.  Mám po všech těchto zážitcích ještě větších chuť dozvědět se něco více o anglické historii. 

Potom jsme se vrátili zpátky a pod London Bridge jsme se narazili na mou paní domácí tolik vychvalovaný Borought Market, takže jsme se zašli kouknout. Tohle je asi nejlepší market, který jsem dosud v Londýně navštívila. Tolik stánků s jídlem, které vás láka na jednom místě až z toho doslova přechází zrak. Když tam jste, máte chuť z každého ochutnat něco. Lákají vás domácí dortíky všeho druhu, oříšky, káva a i stánky s jídlem jako jsou typicky anglické pie anebo hotdogy. O kousek dál pak narazíte na normální market s jídlem, najdete tu snad vše, na co si vzpomenete od piva a vína po mořské plody, sýry a zeleninu. Hlavním lákadlem jsou pro nás ale stánky s jídlem, protože jsme neměli oběd. Takže si dáváme něco dobrého k snědku. Já jsem si vybrala indian street food a přítel hotdog s pořádným kusem klobásy a pivo. A musím říct, že tohle byla nejlepší volba, jakou jsem mohla udělat, jídlo bylo skutečně velice dobré. Ne nadarmo tento market moje paní domácí vychvaluje. Potom jsme si ještě koupili oříšky, dortík na večer a makronky a pomalu si to zamířili domů.  Sladkému jsme prostě neodolali, tedy alespoň já ne.

 




















Za sebe mohu jen doporučit, pokud budete někdy v Londýně, rozhodně se tam zastavte, protože tohle byl jedinečný gastronomický zážitek.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky