pondělí 17. října 2016

Recenze: Kniha, která podstatně ovlivnila můj pohled na svět (Lukáš Kerhart-Cestování )

Jednou za čas mám velkou chuť přečíst si nějakou zajímavou knihu o osobním rozvoji a obohatit tak svůj rozhled. Ale najít dobrou knihu na toto téma je poměrně těžký úkol. Nebo se mi to v poslední době alespoň zdá. Mám pocit, že většina takovýchto knih slibující obohacení našich životů, je zbytečně odborně napsaných, jsou nezáživné, nečtivé. Čtenář zjišťuje, že by potřeboval být alespoň trochu odborníkem, aby tomu rozuměl a v půlce má pocit, že to prostě vzdá. A nebo se tím vším těžce prokousává. A přitom i takovéto knihy lze napsat jazykem, který bude určen neodborné veřejnosti a tedy čtenářům, pro které je tento druh knih určen.

A jsem velice ráda, že mně se podařilo najít knihu, která se přesně vymyká těmto popsaným problémům. Tím ovšem nechci říci, že všechny knihy o osobním rozvoji jsou špatně napsané, zajisté najdete i mnoho dalších publikací, které budou skvělé. Knihou, která přesně splnila má očekávání, byla Cestování. Nejlepší životní investice od Lukáše Kerharta. Byla jsem mile překvapena a doslova uchvácena od první strany. A musím dodat, že mě velice mrzí, že jsem nemohla přijít na autorské čtení, které mělo probíhat v Ostravě, věřím, že to byl velice obohacující a inspirativní zážitek.
Kniha mi v mnohém pomohla a značně změnila můj pohled na spoustu věcí v mém životě a věřím tomu, že kdyby se mi do rukou dostala dříve, řadu rozhodnutí bych asi udělala jinak. Navíc jsem se dozvěděla o řadě příležitostí, které jsem měla možnost využít a vlastně mi protekly mezi prsty, kdybych to věděla, určitě bych je využila, protože takové věci se neopakují a obohatí vás na celý život. Samozřejmě nemohu říct, že by můj život byl a nebo je špatný, to vůbec ne. Je skvělý a já jsem s ním nadmíru spokojená. Ale rozhodně bych tolik neváhala nad řadou rozhodnutí a šla s klidem do toho. Ať už by to následně dopadlo jakkoliv, protože jak říká autor, jakákoliv zkušenost je dobrá zkušenost. Za sebe mohu říct, že je to nejlepší kniha o osobním rozvoji, jakou jsem v poslední době četla a doporučím ji každému, kdo se mě na ni zeptá.

Je dobře poskládaná, každá kapitola má smysl a nese v sobě poselství. Mimo jiné se dočtete mnoho zajímavých příběhů lidí, kteří s cestováním už nějaké zkušenosti mají a jejich příběhy vás pobaví, ale zároveň poučí, že všechno jde, jen člověk musí chtít. Ukazuje, že člověk má sebrat síly a nebát se. Zkusit příležitosti, které se mu naskytnou, a pokud to z nějakého důvodu nepodaří, nebát se, postavit se znovu na nohy a zkoušet to znovu s novou energií, protože jak se říká: „Žádný učený z nebe nespadl.“ Jednoduše nenechat se odradit neúspěchy, ale ani lidmi, kteří by nás blokovali v našem vzletu.
Závěrem musím říci, že pro mě kniha byla velkým přínosem a rozhodně napomohla v mém dalším studiu na vysoké škole. (V čem přesně se dozvíte už zanedlouho.) A ihned po přečtení jsem si sedla a sepsala svůj vlastní bucket list a budu doufat, že se i mně začne pomalu plnit.