středa 27. ledna 2016

Recenze: kráska na výsluní ( Richelle Mead - Sukuba 2)

Před nedávným časem jsem vám nabídla recenzi na první knihu ze série o sukubě Georgine. Kdo ji četl, ví, že se mi první kniha zcela nelíbila. Trnem v oku mi byla Gergiina nespokojenost s vlastní existencí. Naprosto pohrdala svou nadpřirozenou mocí, která však přinášela i jistá úskalí. Jedním z nich je nemožnost vztahu v pravém slova smyslu. Uvědomuje si prchavost lidských aspektů života, a přesto se jimi obklopuje a zbožňuje je.
I přesto mi to ale nedalo a otevřela jsem druhou knihu. Počítala jsem s tím, že pro mě bude opět odreagování  v době psaní seminárek a příprav do školy. To jsem se ale pro tentokrát přepočítala. Druhá kniha přinesla spletitější příběh. Přišla mi mnohem propracovanější než první díl a celkově mnohem zajímavější.  Do příběhu se dostávají nové postavy, které děj celkově zamotají. A  tentokrát se mi stalo, že když jsem knihu otevřela po delší pauze, při cestě do Švédska, trochu jsem se ztrácela v tom, co se odehrál, i když  jsem se brzy zorientovala.

Krásná, inteligentní a neodolatelná Georgina zjišťuje, že po čem tak dlouho toužila, jde získat. A to dokonce bez té složky, která tvoří její podstatu. Sex. Dokonalý pan spisovatel Set totiž dokáže z Georginou jenom být a zároveň tolerovat to, že v rámci svého „temného“ zaměstnání musí svádět muže. Téměř dokonalý muž. Hlavní linku pak okoření dávný přítel, inkubus. Bastien je ten typ muže, který musí dostat to, na co si ukáže. A díky té své povaze se dostane do křížku s jinou nadpřirozenou bytostí. Přijíždí do Seatlle, aby si zachránil vlastní krk. Ačkoliv se mu jeho úkol zdá na první pohled zcela jednoduchý. Postupem času se ukazuje, že na to sám nestačí.  A Georgina mu samozřejmě z dobroty svého srdce slíbí pomoc. Do nebezpečí se dostává také její kolega a kamarád Doug. A nebyla by to ona, kdyby do toho nestrkala nos. A opět nasadila vlastní triko a život. Její život se mrknutím oka zcela obrátí naruby. Přátelé se mění k nepoznání. Její vztah si prochází krizí. Jednou věcí totiž je nemít v jistých otázkách na výběr. Druhou věcí pak je pokud na výběr máte a stejně to uděláte, protože ta myšlenka, že něco co jste nemohli mít a teď je to na dosah ruky, je tak neodolatelná. Chtíč není nadarmo jedním ze sedmi smrtelných hříchů
Bastien se dostává do zcela bezradné situace. Je vážně tak dobrý jak si o sobě myslí? Nebo je jen příliš egocentrický? A pořadí se mu zachránit si vlastní zadek, jak se lidově říká? Podaří se Georgině zachránit Douga a jeho kapelu ze spáru poblouznění? A co Set? Tak to je otázka do pranice, je vážně tak dokonalý, jak ho kniha vykresluje, a nebo jsou věci, které prostě nepřekousne? A já bych se mu ani nedivila. Nebudu Vám nic prozrazovat a přečtěte si to sami J Tentokrát to předčilo všechny moje očekávání.

Za sebe mohu říct, že se mi druhý díl zalíbil více než ten první. Mělo to spád. Konečně jsem neměla pocit, že čtu jen nějakou knihu. Ale opravdu dílo spisovatele. Bylo to zajímavé, propletené a člověk do poslední chvíle netušil, jak to všechno vlastně skončí. Opět mě iritovala Georgina a její pohrdání. Naštěstí byl děj tak akční, že na to nebylo zase tolik času a tak mi to nepřišlo zase tak hrozné jako prvně. Co mě pak naprosto šokovalo, bylo její podlehnutí vlastnímu chtíči a podlehnutí vábení inkuba, i když tím získala něco, po čem tolik toužila. Na druhou stranu, těžko se odolává, ale mě se to prostě moc nezamlouvalo. A další šokující věcí je samotný závěr knihy. Ačkoliv nevím, jestli mě to spíš nepobouřilo. :D Co byste však od sukuby mohli čekat, avšak na ctihodného pana spisovatele mi přijde trochu moc. Jako řešení jejich situace však výborně a vynalézavé. No posuďte sami.

Co dodat na závěr, asi mi to nakonec nedá a otevřu další díl.