čtvrtek 26. listopadu 2015

Recenze: I nesmrtelné bytosti mají Trápení ( Richelle Mead - Sukuba 1.)

Nedávno se mi dostala do rukou e-kniha Sukuba. Přiznávám, že jsem dlouho odkládala její čtení. Buď jsem neměla chuť a nebo jsem byla značně skeptická. Asi Vám už neřeknu důvod, ale rozhodně vím, že jsem dlouho váhala než jsem se do ní pustila.
Richelle Mead napsala dlouho serii o sukubě, která si nechává říkat Georgina Kincaidová. Sukuba, která žije v Seattlu a má za sebou jjiž dlouhý život plný nejrůznějších zkušeností. Než ale začnu se samotnou knihou, pojďmě na malou výpravu do světa mystický postav a řekněme si, co sukuba vlastně znamená.
Sukuba je bytost, která dokáže na sebe vzít jakoukoliv podobu na jakou si vzpomene. Je sexuální idolem všech mužů. Neuvěřitelně atraktivní žena, za jejich pozornost by muži, ale i ženy udělali cokoliv. Cena za její dotek je však veliká, část vaši životní síly.
Řekněte, která dáma by nechtěla mít tu možnost zjevit si na sobě cokoliv, na co si jen pomyslí a vždy v tom vypadat dobře? Geogina ze své existence není nadšená. Ne jenže si z ní dělají legraci kolegové nesmrtelní, její osobní život je doslova nulový. A přitom ona by nějaký chtěla mít. Jenže jak jít na rande, když pouhý její polibek je skoro smrtelný? A přitom jsou tady hned dva adepti, kteří by v žebříčku potencionálních přítelů stáli velmi vysoko. Ovšem Georgina je mimojiné žena, která strká do všeho nos a to z jednoho důvodu: zaleží ji na jejich přátelích natolik, že nevědomky nasazuje vlastní život ačkolik je nesmrtelná. V tomto příběhu totiž někdo napadá nesmrtelné a zabijí je. Objevil se snad ve městě lovec upírů? Nebo snad lovec všech nesmrtelných? Jak ale objevujeme nejde o nic jiného, než mstu. Nenávist jedné nesmrtelné bytosti k té druhé.A Georgina je ve středu dění, neboť z jednoho z adeptů na normální vztah se vyklube nesmrtelná bytost. Takové s níž by ona mohla mít vztah, aniž by mu ublížila. Jenže napadl jejícho kamaráda a vyhržuje zabitím dalších. Povede se jí zachránit kamarády a vést do jisté části normální život?
Kniha je psána celkem jednoduše. Začala jsem ji číst, když jsem jela na zkoušku a chtěla jsem něco, co nebude tolik složité na přemýšlení. Tomuto požadavku kniha zcela vyhovovala. Celkově mi ani nevadilo, když jsem ji na zhruba měsíc odložila, když jsem se potřebovala věnovat škole a pak se k ní vrátila. Celkem jednoduše se mi podařilo vybavit si co, se do té doby odehrálo a dostat se zpátky do děje. Není to nic náročného, takové odechové čtení. Co mě docela udivovalo, je koncepce toho, že hlavní hrdinka je už několik set let nesmrtelnou bytostí a stále se nedokázala plně smířit s tím, že nedokáže vést normální život. A nebo možná už jej žije tak dlouho, že se dostává do fáze, kdy si zcela jasně uvědomuje, že ačkoliv chce, nic nebude normální, že nemůže se vdát, mít děti a zemřít po boku milované osoby. Což ji neskutečným způosbem užírá, neboť je to citlivá bytost a přesně to by si přála. Je to žena a jako taková by chtěla být milována. A zcela ji vadí její poslání, kterým je svádění můžu a odebírání jejich životní síly. Chápu záměr autorky ukázat, že sukuby byli dříve lidské bytosti a tak jim některé lidské vrtochy zůstali, obvzlášť u takového případu jako je Georgina, která se stala sukubou z čistě nesobeckých důvodu, ale to nebudu předbíhat, protože bych prozradila celou pointu příběhu. Nicméně je to věc, kterou jsem nedokázala plně skousnout - nesmrtelná bytsost, která nechce být nesmrtelnou bytostí i když se jí stala dobrovolně.
Jinak je to docela příjemná četba. 

Oblíbené příspěvky