čtvrtek 24. září 2015

Recenze: Další dávka lidské závistivosti, ale pro tentokrát pravda vítězí (Luren Conrad - Hořkosladký život)

Která dívka by nechtěla být slavná a bohatá? Myslím, že každá z nás někdy snila o tom, že bude herečka, zpěvačka, modelka, a nebo slavná spisovatelka. O tom, že shouwbyznys není žádný med (a  pro nás nezasvěcené smrtelníky vypadá jako něco naprosto fascinujícího) se přesvědčily i hrdinky trilogie L.A. Candy, naivní Jane a chytrá a svérázná Scarlet. Poslední díl, pojednávající o jejich osudech před kamerami reality show, v niž svolily, že budou účinkovat, ale i mimo ně, nese název Hořkosladký život. Nadějná autorka Lauren Conrad podává další dech beroucí dávku závisti a intrik.
Jane a Scralet i přes své pochybnosti (o kterých se dozvídáme v předchozích dílech) svolí pokračovat v natáčení další sezóny show, která by měla zobrazovat reálný život obyčejných dívek ve víru velkoměsta. Avšak nic není takové, jak se zdá a ani takové jak si děvčata představovali. A nejen na Jane a Scarelt čekají nástrahy, své si zažívají i další dvě dívky, které spolu s nimi v show účinkují.
Jane i během posledního dílu prožívá milostný románek, tentokrát přichází na scénu starý kamarád Caleb. Mimo to má mnoho starostí v práci a k tomu se musí potýkat s pomluvami, které se o ní rozšiřuje Madison. A aby toho nebylo málo, i přesto, že se výslovně vyjádřila, že s tou dívkou odmítá natáčet, Trevor ji dosadí do role její nové pracovní kolegyně, i zde se Madison bude snažit Jane házet klacky pod nohy. Scarlet má problém v osobním životě.  Její práce v show a její přítel jsou dvě věci, které se musí snažit nějak skloubit dohromady. A vzhledem k tomu, že Liam nemůže vystupovat v televizi, je to nad její síly. Podaří se jim tento problém nějak vyřešit? Je otázka, která proplétá celou knihu. Velká část knihy je věnovaná i prolhané a intrikánské Madison. Protože jak zjišťujeme ona není tím, za koho se vydává. V jejím dokonalém světe se začíná objevovat černá díra, v podobě vyděrače, která se neustále zvětšuje. Ani Gaby není ušetřena a i ona se musí vypořádat se obrovskou změnou na svém vzhledu. Jenže co když tyto změny nesedí jejímu pravému já? Jak dlouho si dokáže hrát na něco čím ne skutečnosti není? A do toho všeho tahá za drátky Trevor, producent show. A pro díky je velkým překvapením, že náhody v jejich životech nejsou náhody.
Poslední díl pro mě byl velkým očekáváním. Zajímalo mě, jak osudy dívek dopadnou, takže jsem kniha zhltla jedním dechem. K tomu přispělo taky to, že je kniha dobře napsaná, je čtivá, nezachází do zbytečných detailů, které čtenář nepotřebuje vědět. Velmi kladně oceňuji, že vše je naprosto reálné. Nenajdete zde nic přehnaného, o čem by jste si mysleli, že by se snad nemohlo stát. I když je Madison pěkná mrcha, lidově řečeno, a je schopná zajít hodně daleko. Skutečně by jste si řekli, že něco takového by se klidně mohlo stát. Navíc má kniha úžasný spád. Člověk předpokládá, že události nějak dopadnou, ale autorka vždy přijde s něčím nečekaným, co ještě více upoutá a člověk chce za každou cenu vědět, jak kniha dopadne. A konec je opravdu nečekaný.
Sama za sebe mohu říct, že celou sérii bych ráda v budoucnu pořídila do vlastní knihovničky.