úterý 28. července 2015

Recenze: Lidská škodolibost nezná hranic. (Lauren Conrad - L.A Candy, Malé sladké lži)

To, že lidé jsou závistiví a že nikomu nic nedopřejí, víme asi každý. A každý si už asi na vlastní kůži zkusil, jaké to je, když se v jeho okolí vyskytuje taková osoba a hází mu klacky pod nohy. Na své si během románu L.A. Candy přijde i hlavní hrdinka Jane.
Autorka knihy Lauren Conrad si sama vyzkoušela, jaké je to být hvězdou reality show. Účastnila se totiž Laguna Beach, a následně pak rozjela vlastní show s názvem The Hill. Z jehož dílů čerpala inspiraci pro svou knihu. Barvitě popisuje realitu života ve světle kamer, jež hlavní hrdinky provází doslova na každém kroku.
Jane je naivní milá blondýnka, které se spolu s nejlepší kamarádkou Scarllet přistěhovala na L.A. ze Santa Barbary, aby zde začala pracovat pro jednu z nejlepších PR agentur a naprosto od základu změnila svůj život, což se ji díky seznámením s producentem Trevorem, do posledního písmene splní.  Scarllet je naopak energická, vysoká a atraktivní brunetka , které do L.A. přijela studovat na zdejší univerzitě. Její život byl dosud jedna velká party, plná bezzávazných nocí a zábavy. Desing ani móda jí moc neříkají, na rozdíl od Jane.
Jedna noc v prestižním baru jim oběma však změní život. Stanou spolu s dalšími dvěma dívkami, Madisson a Gaby, stoupajícími hvězdami nové reality show. Jejich dosavadní představa o společném bydlení v L.A. je rázem tatam. A vše se proměňuje na slabý odvar Sexu ve městě, s tím rozdílem, že děj se odehrává na druhé straně kontinentu. Kamery děvčatům nedají pokoj, kam se hnou, jsou neustále s nimi. Natáčí každý jejich významný krok, aby pak z těchto materiálů sestříhaly zábavnou a realitu zcela nevystihující epizodu. Popularita roznáší semínka závisti a sváru i mezi děvčata. Scarllet a Jane se odcizují, už spolu netráví tolik času jako dřív a příliš se jedna druhé nesvěřují.  Madison začíná kout pikle proti milé a nic netušící Jane, která se stala „miláčkem Ameriky“. Madison by ráda zaujala v show její místo a taky nahání bulvární plátky, aby Jane pošpinili, což se jí rovněž povede, když pošle paparazzi, aby vyfotil Jane, jak podvádí svého „přítele“. Nikdo však netuší, co se stalo ani ne před pár hodinami, kdy onen „přítel“ předvedl podobnou scénu v baru před Jane na své oslavě narozenin.  Zrazená dívka pak utíká spolu s Madison do Mexika, aby unikla pomluvám. Domnívá se, že Madison je její dobrá kamarádka, která ji prokazuje laskavost.
Těmito slovy by se ve zkratce dal shrnout první díl. Zcela upřímným a nijak nepřikrášlujícím způsobem ukazuje realitu nejen života na plátně, ale vlastně i nás, tolik štěstím neoplývajících, lidí. Jak někteří  udělají cokoliv pro to, aby potopili až na dno ty druhé. A jsou schopni zajít neskutečně daleko, aby dosáhli svého.
Další díl Malé sladké lži pak ukazuje, jakou dohru mají Madisoniny pikle. Podaří se ji poštvat Jane proti Scarllet, přesdvědčí ji, že ona, Madison, je její nejlepší kamarádka. Jane opět začne chodit s tehdejším přítelem, ale jejich další pokus o lásku má katastrofální následky. Naštěstí má Jane dobré přátele, kteří jí pomohou zjistit pravdu a uvést věci zase do těch správných kolejí.
Obě knihy jsem přečetla jedním dechem a musím říct, že jsem si občas říkala, že je strašné, jak daleko je někdo schopen zajít, aby dosáhl na to, co chce. Nejděsivější na tom je, že se to občas skutečně děje. Jsem ale velmi zvědavá, jak se věci budou mít dál, a proto se už velmi těším na svou další návštěvu knihovny, kdy si rozhodně nenechám ujít třetí – poslední - díl série.